keskiviikko 21. heinäkuuta 2010

Koulu alkanut, hengissä ollaan


Nyt on koulu ehtinyt alkaa ja 2 päivää oon hortoillut Irene McCormack Catholic collegessa.

Päivä alkaa 6:45 herätyksellä, koulupuku päälle, hiukset, naama, aamiainen ja 7.30 tulee koulubussi hakemaan meidät.

Yksi hyvä asia koulupuvussa on, ettei tarvitse miettiä mitä laittaisi päälle aamulla joten saa nukkua n 10 min pidempään kuin normaalisti (: .

Olen koululla n 8.15 ja 8.30 tapaamme meidän ryhmän opettajan, joka käy nopeasti läpi päivän tapahtumat, sitten kiiruhdetaan ekalle tunnille.

Ensimmäisen tunnin jälkeen ei ole taukoa vaan juostaan heti seuraavaan luokkahuoneeseen, jos sinne siis löytää… Onneksi oppilaat ovat ollet mukavia ja aina auttaneet mua kun olen ollu eksyksissä ja jossain yksin hortoilemassa.

Ekana päivänä sain paljon ystäviä, kaikki tuli juttelee ja kyselemään, olin kuin uusi lelu, kaikkien piti saada kokeilla. Yleisimmät kysymykset "katsotko Duudsoneita?" "onko Suomessa kylmä?" "tiedätkö kuka Lady GaGa on?". Kaikki oli tosi rentoja ja hauskoja, kiusasivat minua kokoajan:P Pitää kuulemma varoa drop bearseja, koaloita jotka tippuu taivaalta, kannattaa ostaa kypärä ja on tavallista että oppilaat ratsastavat kenguruilla kouluun ja laittavat ne kenguruparkkiin.


Meillä on päivässä kaksi pitkää välituntia jolloin yleensä syömme. Koulu ei anna ruokaa joten kaikilla on omat Lunchboxit mukana. Host äitini tekee minulle aina lounaan, joka on yleensä sämpylä, keksejä, hedelmiä, suklaata, chipsejä tai jotain muuta hyvää.

15:05 päättyy päivä, joka yleensä menee nopeasti, koulubussilla kotiin ja läksyjä tekemään.

Siinä mun päivä nopsaan :)


Yllä kuva koulupuvusta


Janice xx

1 kommentti: